Menu
 
  >Home
>Nieuws
Persian Orange
>Allis-Chalmers
>Het A.C.-verhaal van...
>Vraagbaak
>Advertenties
>Contact informatie
>Site Map
 
     
 
 
 
Zoeken
 
   
     
 

Waarom Persian Orange?


Een van de meest bekwame mensen, die bij Allis-Chalmers hebben gewerkt, was zonder twijfel Harry Merrit. Toen hij in 1926 directeur werd van Allis-Chalmers trekkerdivisie, was het eigenlijk de bedoeling, dat hij het hele zaakje maar zou opdoeken na 10 jaar onafgebroken verliezen.

Het eerste wat hij echter deed, was een 20-35 trekker totaal slopen. Ieder onderdeel werd op de vloer gelegd en aandachtig bekeken. Waar nodig werd elk onderdeel, lichter en goedkoper gemaakt. Toen de hele operatie achter de rug was, kostte de 20-35 geen $ 1.950,-- meer, maar nog maar $ 1.295,-- en er werd nog winst gemaakt ook.

In 1929 zag Merrit, op rondreis door Californie, onafzienbare velden met oranje papavers (de nationale bloem van Californie). Deze kleur was zeer opvallend, dus Merrit plukte een bosje, ging ermee terug naar Milwaukee en liet een duplicaat van de kleur maken. Harry Merrit had goed in de gaten, dat een trekker, die er opvallend uitziet, beter verkoopt, dus vanaf 1929 werden alle Allis-Chalmers trekkers niet meer geleverd in donkergroen, maar in de kleur “Persian Orange”.

De eerste trekker, die er zo uitzag, was het model U-United van 1929.

Lees verder

   
PersianOrange.nl 2011 ©